Tüm dünyada demokrasi ve insan hakları konularındaki ilerlemeler eğitimde fırsat eşitliğinin gündeme getirmiş, öte yandan psikolojinin sunduğu bilimsel gerçekler insanlar arasında bireysel ayrılıklar bulunduğu ve kişilerin ilgi,yetenek ve değerlerinin birbirinden farklı olduğunu ortaya koymuştur. Bu gelişme, eğitim kurumlarındaki programların bireysel farklılıklara uygun çeşitlilikte olmasını ve öğrencilerin kendilerine uygun programlara yerleştirilirken psikolojik danışma ve rehberlik yardımı almalarını gerekli kılmıştır.
Rehberlik, bireyin kendini anlaması, problemlerini çözmesi, gerçekçi kararlar alması, kapasitelerini geliştirmesi, çevresine dengeli ve sağlıklı bir uyum yapması ve böylece kendini gerçekleştirmesi için uzman kişilerce bireye yapılan psikolojik yardımlardır.
Bu özelliklere sahip bireyler yetiştirmek için okullarda rehberlik servisleri, öğretmenler ve aileler sürekli iletişim halinde üzerlerine düşen görevleri yerine getirmeli ve bunu yaparken de bireyi merkeze alan yaklaşım tarzını benimsemelidirler.
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK SERVİSİ OLARAK;
Rehberlik ve psikolojik danışmanlık, çocuklarımızın kendi potansiyellerini kullanırken çevresiyle mutlu ve uyum içinde ilişkiler kurmasına yardımcı olan profesyonel bir süreçtir. Öğrencilerimizin yaşadığı eğitim öğretim ortamına uyum sağlayabilmesi, kendilerini tanıyabilmeleri, kabul etmeleri, sağlıklı kararlar alabilmeleri, kendilerini açık ve net bir şekilde ifade edebilmesinin sağlanması ve yeteneklerinin fark edebileceği ortamların oluşturulması, duygusal, sosyal ve zihinsel gelişimlerinin desteklenmesine yönelik çalışmaların yapılması Rehberlik ve Psikolojik danışmanlık birimimizce sürdürülmektedir.
Bireysel, mesleki ve eğitsel psikolojik danışma ve rehberlik çalışmaları; bireysel görüşmeler, grup çalışmaları, geziler, bültenler, seminerler, hizmet içi eğitim çalışmaları, bilgilendirme toplantıları, test ve envanter uygulamaları aracılığıyla yapılmaktadır.
Hedeflerimiz
Kendi özelliklerini tanıyan, kendine güvenen, kendisi ve çevresi ile barışık, başkalarının farklılıklarını kabullenen, olumlu ilişkiler kuran, arkadaş ilişkileri ve okul yaşamı boyunca karşılaşabileceği güçlüklerde kendi adına karar verebilen ve bu sorunları çözmek için çaba harcayan, kendi ilgi ve yeteneklerini göz önünde bulundurarak hayatını yönlendiren, hatalarını fark eden, eksikliklerini kabul eden, kendine ve başkalarına saygılı, duyarlı davranan, sorumluluk alan, ilkeleri olan ve sorgulayıcı, eleştirici bakış açısıyla düşünen sağlıklı ve mutlu bireyler yetiştirmektir. Öğrencilerimizin zihinsel, duygusal ve sosyal yönden en üst düzeyde gelişmelerine yardımcı olmaktır.
Amaçlarımız
Öğrenci Tanıma Çalışmaları
PSİKO-SOSYAL GELİŞİM DÜZEYİNİ BELİRLEYİCİ ÇALIŞMALAR
AİLE İLE YAPILAN ÇALIŞMALAR